Fiat Scudo 2,0JTD s nájezdem 305tis.km. Nesmysl nebo zajímavá koupě?

Admin

Admin

Na to jsme byli také zvědaví, když nás klient kontaktoval se žádostí o prověření ojetého Fiatu Scudo 2,0JTD Multijet z roku 2012 právě s nájezdem přesahujícím 300tis.km.

Trojice vozů Citroën Jumpy, Peugeot Expert a Fiat Scudo, která se liší pouze znáčky na kapotě a volantu, je poměrně zajímavou volbou v případech, kdy hledáte větší rodinné auto s kapacitou až 9 míst a k tomu stále ještě solidním úložným prostorem. Auto se přitom chová i řídí spíše jako osobák než dodávka, což je nám na něm také sympatické. S nájezdy pod 200tis.km se tyto obvykle užitkověji používané vozy vyskytují na trhu jen málokdy. Nejčastěji prohlížíme auta s nájezdy mezi cca 180 – 250tis.km. A vypadá to všelijak. Někdy mu majitel dokáže dát natolik za uši, že je už po 200tis.km blízko odpisu nebo rozsáhlé generálce. Při dobré péči však může sloužit mnohem déle a tohle ojeté Scudo s 300tis.km to jen potvrzuje.

Nebudeme vás už napínat, bylo to celkově velmi příjemné setkání. Jako první přišel na řadu (jako obvykle při našich kontrolách ojetých vozů) studený start. Auto stálo vymrzlé venku, na teploměru -6st.C = optimální pro otestování. Motor nastartoval snadno na první pokus a okamžitě běžel zcela čistě. V přechodovém režimu ohřívání byly mírně hlučnější 1-2 vstřikovače nafty, ale nic dramatického to nebylo. Za tepla měl zvuk, za který by se nemusela stydět ojetina s třetinovým nájezdem. Změřili jsme lak a vida, zcela původní. Ještě předtím jsme prošli haldu faktur za opravy od předchozího majitele. O auto se zjevně dobře staral. Vyměněná tak byla už spojka, tlumiče a některé další součástky, samozřejmě i rozvody motoru ve 170tis.km. Vše vypadalo dobře, šli jsme se tedy projet. I za jízdy nebylo autu v podstatě co vytknout. Vše plně funkční, bez náznaku jakéhokoliv problému. I když mrzlo a nebylo možné zajet do nějaké dílny na hever, poctivě jsme auto prolezli i zespodu pomocí příručního zvedáku. Kolem olejové vany a výtlačného potrubí od turba byly nějaké úniky oleje, ale nic dramatického. Podvozek byl místy povrchově orezlý. To je ale také vše, co by se dalo takto ojetému vozu vytknout.

Nakonec jsme tuhle ojetinu s radostí a dobrým pocitem doporučili ke koupi. Díky vyššímu nájezdu byla za super cenu a přitom nepotřebuje kromě výměny oleje s filtry nic řešit akutně. Prostě sednout a ještě dlouho spokojeně jezdit. Výhledově čeká nového majitele nějaké to přetěsnění, ošetření orezlých míst (na korozi většina těchto vozů bohužel trochu trpí), za cca 20-30tis.km rozvody motoru a možná výměna pružného mezikusu výfuku, tzv. vlnovce (ale také nemusí, prasklý zatím nebyl).

 

Objednávka služeb